سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
2فتومتر پرتابل هیدرازین Hanna HI97704306004286010110
1ریموت کنترل چهار کاناله مجزا برند Datis9006191814850000114850000
بستن

نحوه نگهداری pH متر ،  چگونه طول عمر  ph  سنج  خود را افزایش دهیم



pH متر یکی از محبوب ترین دستگاه های علمی است. از همه جا استفاده می شود ، از آزمایشگاه گرفته تا کارهای میدانی. استفاده از آنها آسان است و با لمس یک دکمه اطلاعات زیادی را ارائه می دهند. با این حال بسیاری از کاربران pH متر اهمیت حفظ کنتور خود را اعلام می کنند ، که اگر انجام نشود ، منجر به نتایج غیر دقیق یا غیر قابل اعتماد می شود و عمر کنتور شما را کوتاه می کند. خوشبختانه اجتناب از این مشکلات آسان است.

در این مقاله ، دانشمندان Instrument Choice چهار مرحله تعمیر و نگهداری را به اشتراک می گذارند که عملکرد مستمر شما از دستگاه  ph  سنج  را تضمین می کند.



درباره pH متر

pH متر برای اندازه گیری میزان اسیدیته یا قلیایی ماده طراحی شده است. یک متر برای اندازه گیری هر چیز از مواد شیمیایی در آزمایشگاه گرفته تا خاک در مزرعه وجود دارد و یک نوع متر نیز برای کارهای خاص وجود دارد. مدل ها می توانند شامل ، قلم سنج های مناسب و دستگاه های دستی ، تا کنتورهای نیمکت حرفه ای باشند. بدون توجه به طراحی و استفاده ، PH متر شما گاهاً به کمی مراقبت و نگهداری محبت آمیز احتیاج دارد.

چرا و چگونه می توان یک pH متر را حفظ کرد

دقیقاً مانند اتومبیل شما ، نگه داشتن PH متر برای حفظ عملکرد مناسب آن ضروری است و به عنوان یک پاداش ، عموماً عمر دستگاه شما طولانی می شود.

1. کالیبراسیون



کالیبراسیون منظم pH متر شما ضروری است. فرکانس براساس تعداد دفعات استفاده از دستگاه تعیین می شود. شما می توانید بیشتر pH مترهای داخل خانه را کالیبره کنید ، بعضی از مترها به شما نیاز دارند که به کالیبراسیون احتیاج داشته باشند و بعضی دیگر این کار را نمی کنند.

اگر هر روز از کنتور خود استفاده می کنید ، باید روزانه آن را کالیبره کنید. اگر چند بار در هفته از آن استفاده کنید ، احتمالاً کالیبراسیون هفتگی مناسب خواهد بود. برای بهترین نتیجه ، متر خود را قبل از هر بار استفاده در حداقل دو نقطه کالیبره کنید.

نکته IC: علاوه بر کالیبره کردن در دو نقطه ، توصیه می کنیم کالیبراسیون را روی دو بافر انجام دهید که نمونه مورد انتظار شما را شانه می کنند ، این pH هفت خنثی و بافر دوم خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر انتظار می رود که نمونه شما PH 5.2 باشد ، شما از pH 7 و pH 4 به عنوان بافرهای کالیبراسیون استفاده می کنید.

2. تمیز کردن

تمیز نگه داشتن الکترود راهی آسان برای افزایش عمر آن است. بین اندازه گیری ها الکترود را با آب مقطر یا دیونیزه بشویید.

اگر پوشش روی لامپ شیشه شروع به تشکیل شده باشد یا عملکرد دستگاه متناقض باشد ، تمیزکاری دقیق تری لازم است. برای این کار ، به مدت 10-15 دقیقه در یک محلول تمیز کننده الکترود قرار دهید و سپس با آب مقطر کاملاً بشویید. اکثر کنتورها توصیه می کنند که آنها را با دستمال یا پارچه پاک نکنید ، زیرا این امر باعث ایجاد استاتیک می شود که می تواند به الکترود آسیب برساند. کتابچه راهنمای کاربر خود را از نظر مشخصات دستگاه بررسی کنید.

پس از شستشوی الکترود ، دستگاه را با محلول ذخیره سازی دوباره در کلاه خود قرار دهید. بهتر است بعد از تمیز کردن ، بگذارید چند ساعت در محلول ذخیره سازی بماند.

تمیز کردن ابزار اندازه گیری pH توسط دانشمندان را در فیلم زیر مشاهده کنید.


3. ذخیره سازی در محلول KCL  سه مولار

بیشتر pH مترها به دلیل عدم استفاده از الکترود نیاز به باقی ماندن الکترود در محلول ذخیره سازی دارند. چرا؟ برای حفظ لامپ متر در حساسیت مطلوب. حساسیت به دلیل طراحی تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا الکترودهای pH دارای یک لایه ژل هیدراته هستند. این لایه سیگنال الکتریکی مورد نیاز برای به دست آوردن خواندن pH را تسهیل می کند. خشک نگه داشتن الکترود pH حساسیت آن را به طور جدی کاهش می دهد.

اگر فراموش کنید که یک یا دو بار کنتور خود را ببندید ، ممکن است پایان دنیا نباشد (همه ما آنجا بوده ایم). راه حل این است که آن را برای چند ساعت در محلول ذخیره سازی خیسانده و یک کالیبراسیون انجام دهید تا قبل از استفاده به درستی کار کند.

برای اطمینان ، کتابچه راهنمای کاربر الکترود یا دستورالعمل های عملیاتی را برای جزئیات خاص محیط ذخیره سازی بررسی کنید.


نکته IC: هرگز ، هرگز ، هرگز ، الکترود خود را در آب مقطر یا دیونیزه ذخیره نکنید. اگر محلول ذخیره سازی شما تمام شود ، می توانید در کوتاه مدت با pH 4 جایگزین شوید.


4. جایگزینی الکترود

نکته IC: به دنبال یک PH متر با الکترود قابل تعویض باشید. اگرچه هزینه آن کاملاً پرهزینه است ، اما تعویض الکترود ارزان تر از تعویض کل دستگاه است.


متأسفانه ، همه کاربران pH متر این را نمی دانند ، اما الکترود pH به طور کلی یک ماده مصرفی است. بسته به نوع استفاده ، توصیه می کنیم هر 6-24 ماه یکبار الکترود دستگاه خود را تعویض کنید. رعایت سه نکته بالا فرکانس تعویض الکترود را کاهش می دهد ، اما وقتی زمان آن فرا می رسد باید سه نکته اصلی را جستجو کنید که نشان می دهد زمان تعویض الکترود فرا رسیده است.

1. دشواری یا عدم توانایی در کالیبراسیون pH متر

2. قرائت ناپایدار ، متغیر یا کند ؛ و یا

3. علائم فیزیکی آسیب یا ساییدگی.

اگر به اطلاعاتی در مورد تعویض یا عدم تعویض الکترود pH متر خود نیاز دارید یا به جایگزینی نیاز دارید و مطمئن نیستید که کجا می توانید آن را پیدا کنید ، با ما تماس بگیرید.

نمونه ای از تغییر ابزار الکترود pH متر توسط دانشمندان انتخاب ابزار را در فیلم زیر مشاهده کنید.


نتیجه.

پیروی از چهار نکته بالا روش مطمئنی برای نگه داشتن الکترود در شکل کشتی است. اگرچه تعمیر و نگهداری ممکن است خسته کننده به نظر برسد ، اما در طولانی مدت احتمالاً در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد

می توانید محدوده بافرهای اوه pH ، محلول های تمیز کننده و محلول های ذخیره سازی را در اینجا مشاهده کنید.

اگر در مورد هر یک از مراحل بالا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و یا به PH متر خود نیاز دارید ، با یکی از دانشمندان انتخاب ابزار تماس بگیرید ، مفید بودن کاری است که ما می کنیم!

با شماره تلفن 09106978820   تماس بگیرید . با سپاس

تهیه کننده : سایت ایران صنعت ، www.irsanat.com  (مهندس محمدرضایی)
کلید واژه : نحوه نگهداری pH متر ، نحوه نگهداری pH متر ، چگونه طول عمر  ph  سنج  خود را افزایش دهیم ، بهترین روش نگهداری  ph  متر ، روش نگهداری  ph  متر ، محلول نگهداری ph  منر 

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1400/2/13     
تعداد مشاهده :18417
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 71
تاریخ :1403/2/09
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.